15 Kasım 2017 Çarşamba

Tevekkül...

   Son zamanlarda çok sevdiğim bir dua var..

Allahım; Bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için CESARET,
Değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmek için SABIR,
İkisinin arasındaki farkı bilmek için AKIL, ver.
Hz. Mevlana...


     Tevekkül demek, bir kişinin bir olay karşısında elinden gelen gayretin,çalışmanın yapıldıktan sonra gerisini Allah'a bırakmasıdır. Yapılan DUA'dan sonra kişinin elinden gelen ÇABA' yı SABIR'la sarfedip sonuç olumlu da olsa olumsuz da olsa ŞÜKÜR halinde olmamızdır bence de Tevekkül.. Diyebilirsiniz ki olumsuzsa niye şükredelim? Bizim zaten şükretmemiz için illaki bizim için iyi bir olayın olmasını beklemememiz gerek orası ayrı konu da;

  Bazen hoşunuza gitmeyen bir şey sizin için hayırlı olur. Kimi zaman da sevip arzu ettiğiniz bir şey sizin için şerli olabilir. Netice itibarıyla neyin hayır ve neyin şer getireceğini sadece Allah bilir, siz bilmezsiniz." (Bakara, 2/216)

    Olumsuz gibi gözüken, hatta benim zamanında Allah'ım neden bunlar benim başıma geliyor diye hayıflandığım yaşadıklarımın aslında hepsinin birer sebebi olduğu ve bu sıkıntılardan ders almak istenildiği taktirde kişinin kendi zayıf yönlerini bulup onları geliştirmesi yönünde bu sıkıntıların Allah'ın bize hediyesi olduğunu anlamam tam 35 yılımı aldı... Benim bu yazıları buraya yazmakla yada ilerde Vlog haline getirip yayınlamak istememdeki amaç; tabii ki herkesin bir öğrenme süresi ve yaşayacağı olumlu/olumsuz tecrübeler var ama benim kendimi tanımaya ve kendimi geliştirmeye karar vermem de en çok faydalandığım yakın arkadaşlarım ve youtube kanalları vesile oldu. Belki bende ilerleyen dönemler de birilerinin kendi özelliklerinin farkına varmasına vesile olmuş olurum ve  bu yönde bir kişiye dahi olsa gideceği yolda ışık tutmuş olmanın, gerçekten de yapılabilecek güzel iyiliklerden birine vesile olduğunu düşünüyorum. Özellikle Haluk Tatar'ın Video Eğitim isimli kanalı gerçekten kendini geliştirmek isteyenlere çok faydalı oluyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Travma..

                    Stres, genelde bilinenin aksine dozu aşılmadığı zaman faydalı da bir şeydir. Stres ile karşılaşan kalp, vücut ka...

Bu Blogda Ara