22 Kasım 2017 Çarşamba

Özeleştiri ve Tecrübe...

        Bu iki kavramı özellikle beraber verdim çünkü birbiriyle çok bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Bir söz vardır ya "Gerçek dost yüzüne gülen ve her şeye olur diyen değil, hatalarını söyleyen ve gerektiği yerde kendini sorgulamana yardım edendir" diye... Hayatımızda bizim için önemli olan bazı durumları seçemeyiz. Ailenizi seçemezsiniz yada doğdunuz yeri seçemezsiniz ama nasıl bir hayat yaşayacağınızı, kimleri yakınınızda tutup kimlerle mesafeli olacağınızı belirlerken, aldığımız insayitifler doğrultusunda kararlar alırız. Yaşam kalitenizin ölçüsünü belirlerken, yakın temas halinde olduğunuz kişilerin samimiyetlerinin de önemli bir kriter olacağını atlamamak gerek.

 




      Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayı seven bizler için en kolay durumlardan birisi de yargılarımız olur ve buda genellikle önyargı olarak tezahür eder. 2011 yılı Temmuz ayına kadar spor ve siyaset konusunda keskin çizgilerim vardı. Seyrettiğim haberlerden "Algıda Seçicilik" yapıp sadece kendi fikirlerim doğrultusunda olanları dikkate alıp, fikirlerimin zıttı yönünde olan haberleri dikkate almazdım. O zamanlar bu uçlarda dolaştığım ve uğruna saatlerce tartışarak gelişme potansiyelimi düşürdüğüm konularda empati yapacak kadar empati duygum gelişmemişti. O tarihten sonra yaşadığımız her travmada şunu gördüm. İnsan, yaşadığı travmada yaptığı hatadan ders çıkarırsa hem empati yapabilme yönü gelişiyor hem de özeleştirisini yapıp kendi vicdanında kendini sorgulayabiliyor. Özellikle de dibe vurduğunuz anlarda bunu yapabilecek kişinin sadece siz olduğunun idrakına varırsanız işte o zaman gerçek cesarete sahipsiniz demektir.

     Hata yapmaktan korkmayın ama aynı hatayı tekrar yaparsanız da bunun adının hata değil yanlış olacağını bilin. Bu zamana kadar çok hatalar yaptım, hala yapıyorum ve belki önümüzdeki süreçte daha çok yapacağım çünkü eskiden özgüvenim düşük olduğu için risk almamayı tercih ediyordum. Bu saatten sonra ise kendime çizdiğim yol doğrultusunda doğru bildiğimi yapıp hata yapsam da kendimi her seferinde geliştirmeye devam edeceğim. Edison'un kaçıncı denemede başarılı olduğunu ve daha önceki başarısız denemelerinin onu başarıya götüren sebep olduğunu biliyorsunuz değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Travma..

                    Stres, genelde bilinenin aksine dozu aşılmadığı zaman faydalı da bir şeydir. Stres ile karşılaşan kalp, vücut ka...

Bu Blogda Ara