15 Kasım 2017 Çarşamba

Hayata hangi açıdan bakıyorsun?

     İnsanın hayata hangi açıdan baktığı pek çok yönden önemli. Öncelikle karşısına çıkan problemlerin içinde sıkışmak yada o problemi çözmek adına ve andan keyif alma adına önemlidir hayata hangi açıdan baktığın... Yakın bir zamana kadar içlerinde ben ve çok yakınlarımın da bulunduğu bazı kişilerin kendilerini tanımlamak için kullandığı sözcükler genelde aynıdır. "ZOR BİRİYİM"

    Tecrübelerimin bana öğrettiğine bakarak kendimize söylediğimiz bu zor biriyim yalanı aslında kendi çelişkilerimize bir kılıf bulup kendimizi bu sözlerle tatmin etmekten başka bir şey değil.
Aslında zor olan biz değiliz. Yaptığımız şey sadece kendi adımıza ve yanımızdakilere, aldığımız çelişkili kararlarla ve sıkışmışlıklarla hayatı zorlaştırmaktan ibaret.. Eskiden bende bunları yaşayan biriydim. Sırf birileri kırılmasın diye kendimden taviz verdim. Sadece değer verdiğim kişilere hayır diyemiyorum diye çelişkili kararlar alıp, ondan sonra da neden böyle yapıyorsun dediklerinde ben zor biriyim diyordum. Bir gün Cengiz Erşahin'in "Stres, Kendine Güven,  Mücadele Ruhu" kitabında şu cümleyi okudum. "Herkes geçici olarak cesaretsiz ve mutsuz olabilir. Hayat zordur ve hepimiz zaman zaman dibi boylarız. Ancak dipte kalmamalısınız. Buradan kurtulmanın ilk adımı, durumu düzeltebilecek kişinin siz olduğunu fark etmektir"

   Bu benim fitilimi yakan ilk ateş oldu. Daha sonra cesaret edipte yüzleşemediğim konuların üzerine tek tek gidip çözebildiğimi çözdüm. Çözemediğimi de hazır çözülmemişken buzluğa koyup hayatımdan çıkardım. Özgüven'in verdiği cesaretle de hayatımda farklı bir sayfa açıldı. 3 Mayıs 2017'den beri daha önce aşamadığım eşikleri birer birer sırası geldikçe atlıyorum. Eskiden kılavuzu olmayan gemi gibi nereye gideceğini bilmezken şimdi ise zaman ayarlı hedeflerim doğrultusunda, elimden gelen çabayı sarfederek değiştirebileceğimi değiştirip, değiştiremeyeceğimi tevekkülle karşılıyorum.

   Bu arada hayata negatif açıdan bakan insanları nasıl anlarsın diye sorarsanız? Mahalle baskılarının yoğun yaşandığı konularda (Spor,Siyaset,Din) kendi tuttuğu takımdan çok rakip takıma nefret besliyorsa yada kendi ideolojisinden çok rakip X siyasi partisinden yada X siyasi kişisinden nefret ediyorsa ve son olarakta başkalarının yaşam tarzını sürekli "Dinsizlikle yada Yobazlıkla" ifade ediyorsa bu kişinin tuttuğu takım, yaşam tarzı ve oy verdiği partiye bakılmaksızın keskin çizgileri var demektir. Son olarakta şunu üstüne basa basa söylemeliyim ki; NEGATİF İNSANLARLA TAKILIRKEN POZİTİF BİR YAŞAMINIZIN OLMASINI BEKLEYEMEZSİNİZ...

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Travma..

                    Stres, genelde bilinenin aksine dozu aşılmadığı zaman faydalı da bir şeydir. Stres ile karşılaşan kalp, vücut ka...

Bu Blogda Ara